DIalog - duo Exhibition of seNy & Jeremy N. Garamond
PAINTING & PHOTOGRAPHY
Opening: Saturday, February 11, 3pm - 8pm, 2023
Vernissage: Samedi, le 11 fevrier, 3pm-8pm, 2023
Exhibition: February 11 - February 16, 2023
Exposition: Le 11 Fevrier - le 16 Fevrier, 2023
Address: NextStreet Gallery, 23 place des Vosges, 75003 Paris, France
Tel: +33 1 42 78 10 10 / WhatsApp: +33 7 67 79 26 36
A subject: Maere, Kaitango and five other children from the Himba tribe living in Namibia.
Two artists: Jeremy Garamond the photographer, Seny the painter.
The children, immortalized by the lens of the first and then represented by the painting of the second, respond to each other.
No feeling of repetition, however, it is even the opposite that is happening before our eyes, with in reality two visions that are part of an exemplary complementarity.
We are indeed in a dialogue in the noblest sense, the words of one and the other enriching each other mutually. The language of the photographer is not that of the painter and vice versa, however their meeting flourishes in a mutual and harmonious understanding.
The smooth rendering of the photograph, the purity of its grain, initiate this correspondence with its recipient, whose sound and voice respond to it as if in negative, with a tessitura all in matter, in texture and also in a more raw aspect.
The subject thus treated by Seny, lying on metal, intervenes in this score in the manner of an augmented reality.
And the magic operates, leaving this inexpressible and powerful feeling that through the intercession of photographic talent, the eye of Jeremy Garamond and that of the pictorial virtuosity of Seny, we manage to get closer physically and to a perception at the most just the protagonists of this story:
Maere and Kaitanga and all those Himba children living in Namibia, 10,000 kilometers from here, who seem to have never been so close.
Un sujet : Maere, Kaitango et cinq autres enfants de la tribu des Himba vivant en Namibie.
Deux artistes : Jeremy Garamond le photographe, Seny le peintre.
Les enfants, immortalisés par l’objectif du premier et ensuite représentés par la peinture du second se répondent.
Pas de sentiment de redite pourtant, c’est même tout le contraire qui se produit sous nos yeux, avec en réalité deux visions qui s’inscrivent dans une complémentarité exemplaire.
On est bien dans un dialogue au sens le plus noble, le propos de l’un et de l’autre s’enrichissant mutuellement. Le langage du photographe n’est pas celui du peintre et inversement, cependant leur rencontre s’épanouit dans une compréhension mutuelle et harmonieuse.
Le rendu lisse de la photographie, la pureté de son grain, amorcent cette correspondance avec son destinataire dont le son et la voix lui répondent comme en négatif, avec une tessiture tout en matière, en texture et à l’aspect plus brut aussi.
Le sujet traité ainsi par Seny, couché sur métal, intervient dans cette partition à la manière d’une réalité augmentée.
Et la magie opère, laissant ce sentiment indicible et puissant que par l’intercession du talent photographique et l’oeil de Jeremy Garamond et celle de la virtuosité picturale de Seny, on parvient à se rapprocher au plus près physiquement et à une perception au plus juste de des protagonistes de cette histoire :
Maere et kaitanga et tous ces enfants Himba vivant en Namibie, à 10000 kilomètres d’ici, semblent n’avoir jamais été aussi proches.